úterý 8. srpna 2017

Zlatá stezka Českého ráje den 3.

Noc prospíme jako nemluvňata, ráno ještě o půl hodiny posouvám budík, protože lehce prší. Vstáváme v 7:30, než se sbalíme a najíme, je zase půl deváté. Vycházíme z kempu a přecházíme jez do Dolánek, následuje prudké stoupání po silnici. Až když přejdeme na polní cestu, stoupání je mírnější. Vcházíme do lesa, je zde moc krásná pěšinka, tu naruší až frekventovaná silnice vedoucí z Turnova na Malou skálu, po té jdeme naštěstí pouze asi 200 metrů. Pokračujeme po méně frekventované silnici lehce do kopce. V lese nás čeká stoupání strmější, ale jsme odměněni pěknou vyhlídkou a prohlídkou Drábovny, pravěkého sídliště.

Pokračujeme lesem a napojujeme se na silnici, která nás zavádí k Frýdštejnu.

Na Frýdštejně se nezdržujeme, protože jsme zde několikrát byli a pokračujeme na Vranov. Prohlídku Vranova velmi doporučuji, zbytky skalního hradu jsou opravdu zajímavé, dle papírového průvodce se po hradě pěkně orientujeme. Výhledy jsou opět skvostné.

Zastavujeme se na Malé skále na pizze, Pizzerie je přímo u stezky a pizza byla vynikající. Překračujeme přes most a jdeme po druhé straně Jizery. Prudce stoupáme k rozcestníku Pánovo pole, kopec nám dal pěkně zabrat. V Besedicích se občerstvujeme a pokračujeme po silnici přes Koberovy. Následuje další stoupání přes Hamštejn. Dále pokračujeme po hřebeni na Kozákov, po obou stranách máme pěkné výhledy. Na Kozákov nás čeká převýšení přes 150 metrů, to už se dá. Na Kozákově potkáváme chlápky, kteří provozují tandemový paragliding. Dostávám slevu, a tak si užívám Českého ráje i z ptačí perspektivy. :)

Z Kozákova jdeme ještě nějaké 3km a nacházíme moc pěkný spot pro tarp s výhledem na východ.

Večeříme na lavičce s pěkným výhledem, usínáme snad ještě před devátou. Jsme po výstupech pěkně unavení. ušli jsme nějakých 26km.