středa 16. srpna 2017

Zlatá stezka Českého ráje den 4.

Vstáváme před půl šestou abychom si užili nádherný východ slunce. Přivstat se opravdu vyplatilo. Při krásném pohledu vaříme čaj a snídani, balíme, a po půl sedmé vyrážíme.

Scházíme do obce Vrchy a pokračujeme podél frekventované silnice do Zeleného háje. Před autobusovou zastávkou odbočujeme do lesa, po cestě se jde příjemně. Prudce začne stoupat před Skuhrovem. Procházíme několika vesnicemi. Jsme bez vody, ale na konci Morcinova nám dotáčí vodu hodná paní. Procházíme Košovem a mírně stoupáme k rozhledně Tábor. Máme dnes ale opravdu dobrý čas a na otevření rozhledny čekat nechceme. Přes Kyje míříme k Železnici, po cestě ochutnáváme několik ostružin a blum, které rostou přímo u cesty. V Železnici jsme se chtěli občerstvit, ale otevírají až v 11h, půl hodiny nechceme čekat, tak pokračujeme přes železniční přejezd a pilu k hotelu Prostřední mlýn. Odtud máme cíl téměř na dohled, ještě míjíme několik vojenských veteránů, na silnici je potkáváme taky. Míjíme Zebín.

Pak už docházíme k Valdštejnské lodžii, zbývá nám asi 2km na konec Zlaté stezky. Procházíme pod Lipami. Ještě se zastavíme na Staropramena v pivnici U Šuků. Docházíme na Valdštejnovo náměstí, kde se fotíme u posledního rozcestníku. Poté jdeme na autobusové nádraží, kde čekáme na odvoz domů.

Pokud by jste si chtěli užít všechny památky a krásná místa poblíž Zlaté stezky, doporučuji si putování prodloužit o 1 nebo 2 dny. My jsme museli trochu hnát, abychom stezku během 4 dní prošli. Většinu památek jsme museli vynechat. Stezku jsme si však nesmírně užili i přesto, že některé úseky vedly po silnici. Pokud neradi nocujete pod stanem, určitě není problém najít vhodný hotel, penzion nebo kemp. V okolí stezky je jich opravdu požehnaně. Jsme strašně rádi, že jsme stezku došli. Nohy nás bolí, máme několik puchýřů, ale to je prostě součástí takového výletu. Už plánujeme, co příště. Letos snad stihnu alespoň přechod Jeseníků.