pondělí 7. srpna 2017

Zlatá stezka Českého ráje den 1.

Začnu několika málo větami o Zlaté stezce Českého ráje. Stezka vede stále po červené turistické značce. Některé zdroje uvádějí, že trasa začíná v Mladé Boleslavi, pak je stezka dlouhá cca 120km. V knize o stezce se však dočtete, že začíná v Mnichově Hradišti a měří cca 100km. Český ráj oficiálně začíná až v Mnichově Hradišti, proto z něj vycházíme.

Ráno využíváme možnosti odvozu z Vrchlabí do Mnichova Hradiště, protože taťka denně dojíždí do  MB do práce. Cestou zjišťuji, že jsem si vzal pouze jedno tričko. Čekáme tedy na otevření místního Lidlu. Tričko jsem nevybral, ale kupujeme alespoň čerstvé pečivo. Začátek stezky vedl mokrými poli, jsme tedy rádi, že jsme vzali boty s goráčem. Na zříceninu Valečov dorazíme půl hodiny před otevírací dobou, rozhodujeme se tedy pouze pro malou svačinku a pokračujeme dále směrem k Drábským světničkám. Zastavujeme se na Klamorně, naši první opravdu nádherné vyhlídce.

Pokračujeme na Drábské světničky, kde si užíváme dalších pěkných výhledu. :) v jednu chvíli máme problém s našimi krosnami projít, ale podařilo se. Pokračujeme Studeným průchodem a opět jsme rádi za volbu obuvy, protože jdeme bahnem. Na Krásné vyhlídce odpočíváme a vychutnáváme Plzeň a malinovku.
Pokračujeme na Starou Hradu, je zde tak úžasný výhled, že si dáváme krátkou pauzu.

Pokračujeme do Příhraz a občerstvujeme se, U kaštanů se zastavil čas tak před 30 lety, ale pivko mají dobré. Následuje relativně prudké stoupání a dostáváme se do krajiny jak z pohádky Lotrando a Zubejda. V Srbsku odpočíváme. Následuje poněkud nudný úsek po silnici, ale cca 2km před Kostí jdeme opět pěšinou, občas je pěkně pískovitá. Na Kosti jsme s Tinkou již oba byli, tak jen projdeme, chvíli odpočíváme a pokračujeme do Libošovic. Stezka je plná cyklistů, často je stezka promáčená, a tak to mají cyklisté o něco těžší. Naposledy se občerstvujeme, asi 2km za Libošovicemi stavíme tarp a vaříme. Ušli jsme asi 25km, v tom vedru to není tak špatné. :)